Jak zmniejszyć stres pacjenta przed gabinetem dentystycznym?

Wiele osób boi się wizyty u dentysty. Jedno z badań wykazało, że duży lęk jest ściśle związany z niską jakością życia, spowodowaną zdrowiem jamy ustnej. Jest to błędne koło. Nieprawidłowa higiena jamy ustnej prowadzi do bólu zębów i unikania wizyt u stomatologa.

Szukanie przyczyny

Na początku wizyty porozmawiaj chwilę z pacjentem, zwłaszcza jeśli wygląda na zdenerwowanego. Wystarczy po prostu zapytać: “Jak się czujesz?” Otwieranie się na lęk może ich uspokoić, ponieważ nie czują, że coś ukrywają. Mogą temu stawić czoła. Strach sam w sobie jest kłopotliwy dla wielu dorosłych. Twoja odpowiedź jest równie ważna. Dlatego porozmawiaj o obawach pacjenta, wyraź współczucie i obiecaj, że będziesz łagodny. Pokaż, że jesteś po jego stronie. Bądź cierpliwy.

Jak zmniejszyć stres pacjenta przed gabinetem dentystycznym?

Pozwól pacjentowi decydować.

Utrata kontroli jest dla ogromnym problemem dla wielu pacjentów. Rozwiązanie jest jednak proste. Upewnij się, że pacjenci wiedzą, za co są odpowiedzialni. Są tutaj trzy kluczowe sprawy. Po pierwsze, przed wykonaniem jakiegokolwiek zabiegu stomatologicznego, upewnij się, że pacjent wie, co do czego służy. Powiedz mu co zrobisz i czego powinieneś się spodziewać. Jeśli jest to stosunkowo bolesna procedura bądź taktowny i prawdomówny.

Po drugie pozwól pacjentowi zadecydować, kiedy masz rozpocząć pracę. Możesz to uważać za stratę czasu, ale dla przerażonych pacjentów jest ogromna różnica między "Daj mi znać, kiedy będziesz gotowy” a "Otwórz usta”.

Na koniec pozwól pacjentowi zadecydować, kiedy masz zrobić przerwę. Zgódź się, aby pacjent podniósł kciuk do góry, jeśli będzie potrzebował trochę przerwy. Uszanuj to. Wielu pacjentów nie skorzysta z takiej możliwości, ale sama świadomość jest bardzo ważna.

Mądrze planuj wizyty.

Im dłużej pacjenci będą musieli poczekać w przychodni na wejście do gabinetu, tym bardziej będą się denerwować. Najprostszym rozwiązaniem jest mądre zarządzanie biurem. Oferowanie internetowej rezerwacji i bezpieczne przetwarzanie płatności online może radykalnie skrócić czas oczekiwania na wizytę. Jednak godzina może się przesunąć.

Dlatego rezerwuj najbardziej niespokojnych pacjentów jako pierwszych rano lub bezpośrednio po przerwie na lunch.

Jak zmniejszyć stres pacjenta przed gabinetem dentystycznym?

Postaraj się urozmaicić czas pacjentom, czekających na wizytę.

Bez względu na to, czy jesteś punktualny i sympatyczny, pacjenci spędzają dużo czasu, słuchając własnego wewnętrznego monologu. I chociaż nie możesz wyciszyć tego przerażającego głosu, zawsze możesz go zagłuszyć rozproszeniem uwagi.

Możesz zainwestować w książki, gazety, stoliki kawowe, telewizor. Na ścianach zawieś przyciągające uwagę zdjęcia. Możesz zadbać o cichą, relaksującą muzykę. W ten sposób możesz złagodzić napięcie.

Odpowiednia aranżacja wnętrza

Zwróć uwagę na to, czy ściany pomalowane są na uspokajający kolor. Dobrym wyborem będzie kremowy lub beżowy. Sprawdź, jakie jest oświetlenie. Czy zamontowane jest ostre i sterylne światło jarzeniowe, czy naturalne i uspokajające? Na koniec zwróć uwagę na meble. Czy fotele są wygodne, czy też twarde i niewygodne? Odpowiednia aranżacja jest niezwykle ważna.

Materiał przygotowany przy współpracy z Indexmedica.com.pl - Twój dentysta.